PLAN DNIA

7:30 – 9:30 czas cichej pracy indywidualnej z pomocami dydaktycznymi


9:30 – 9:45 ćwiczenia ruchowe


9:45 -10:00 drugie śniadanie


10:00 – 11:00 krąg i zajęcia dydaktyczne


11:00 – 12:45 pobyt na świeżym powietrzu


13:00 – 13: 45 obiad 


13:45 – 15:30 odpoczynek poobiedni, zajęcia dodatkowe i zabawy dowolne w sali i na dworze


15:30 – 15:45 owocowo-warzywny podwieczorek


15:45 – 17:30 zabawy dowolne i odbieranie dzieci z przedszkola

ZAJĘCIA DODATKOWE

Rytmika Jest to system edukacji muzycznej dzieci polegający na wyrażaniu muzyki ruchem. Metoda stworzona została przez szwajcarskiego kompozytora i pedagoga Emile Jacques-Dalcroze’ana początku XX w. w Szwajcarii. Stwarza ona dzieciom możliwość do fizycznego doświadczania muzyki poprzez ćwiczenia ruchowe oraz poprzez pozostałe zmysły. Rozwijanie poczucia rytmu, poczucia świadomego ruchu oparte jest tu na ruchu naturalnym. Ważnym elementem metody jest też improwizacja. W naszym punkcie przedszkolnym stosujemy korzystamy również z przedmiotów rozbudzających wyobraźnie dzieci np. Świecących kul.

Dla każdej grupy wiekowej prowadzone są 2 razy w tygodniu po 30 minut – oddzielnie maluchy i starszaki.

Gimnastyka języka należy do zajęć profilaktycznych, które u nas prowadzimy. Poprzez różne zabawy ruchowe, piosenki, rysunki i gry pomagamy dzieciom w kształtowaniu się prawidłowej mowy, w okresie jej rozwoju. Jeżeli występują jakieś wady wymowy, istnieje możliwość korzystania z indywidualnych, odpłatnych zajęć z panią logopedą na terenie naszego punktu przedszkolnego.

Zajęcia te są zajęciami profilaktycznymi. Jest to specyficzna forma ćwiczeń, która ma wpływać na określone mięśnie. Wykorzystywane zestawy ćwiczeń mają prowadzić do wzmacniania prawidłowej postawy ciała. Zdecydowaliśmy się na te zajęcia, gdyż okres przedszkolny to czas szybkiego rozwoju, w których kształtuje się układ mięśniowy i kostny. Ważne jest więc, aby zwrócić szczególną uwagę na kształtującą się sylwetkę dziecka i dzięki ruchowym “zabawom” rozpocząć ćwiczenia zapobiegające wadom postawy.

Jeżeli u dziecka występują już schorzenia postawy potrzebne są dodatkowe grupowe lub indywidualne zajęcia leczące je.